2016-10-13

Pożyczki w Google Adwords

zakaz reklamy chwilówek

Głośnym echem obiegła społeczność internetową informacja o wprowadzeniu zakazu reklamy produktów finansowych z okresem spłaty krótszym niż 61 dni. Oczywiście najbardziej uderzyło to w segment chwilówek.

Nad słusznością tej decyzji nie będziemy polemizować. Bardziej naszym celem jest "czytelność" informacji umieszczonych na stronach pożyczkowych, a nie dyskusja czy pożyczka ratalna stanowi mniejsze zagrożenie niż chwilówka udzielona na 60 lub 61 dni. Tak na marginesie uważamy za największe ryzyko kredyt hipoteczny mimo, że ma niższe RRSO :-). Chcielibyśmy natomiast ukazać słabość (lepszych i tak pewnie nie ma) automatycznych weryfikacji i algorytmów stosowanych przez Google w segmencie pożyczek internetowych. Niestety nadal rodzi to szereg patologii w wynikach wyszukiwania. O ile Google dosyć szybko poradziło sobie w Adwords z reklamą, która kierowała do konkurencyjnej wyszukiwarki Bing produkty finansowe z okresem spłaty krótszym niż wspomniane 61 dni, to już trudniej wyłapać poniższy proceder.

Wpisując chwilówki, możemy otrzymać reklamę strony Fairpozyczka, która wygląda tak:

  • chwilowki-w-adwords

Strona jest łudząco podobna do znanej chwilówki. Spreparowana została jednak w ten sposób, że produkt finansowy jest oferowany na okres dłuższy niż 60 dni w celu zmylenia algorytmów Google.

  • chwilowki-w-adwords2

Jednak kliknięcie w formularz informacyjny nie pozostawia złudzeń.

  • chwilowki-w-adwords3

Lub reklamę "jakościowej" strony zestawienia chwilówek, które na pewno wymagają szybszej spłaty niż ograniczenie narzucone przez Google Adwords.

  • chwilowki-w-adwords4

Jak widzimy dobry czynnik ludzki nadal jest niezastąpiony. Google życzymy szybkiej poprawy algorytmu lub wymiany czynnika ludzkiego, poszukującym pożyczek jeszcze większej czujności, a wszystkim innym zdrowego rozsądku :-)

Niestety kolejne firmy decydują się na taki krok. Tym razem bardzo znana marka, która wprowadziła specjalną ofertę tylko na potrzeby reklamy google, nie oferując standardowo takiego produktu. Koncern opiera się tylko na informacjach bezpośrednio ze strony docelowej nie dokonując kompleksowo analizy sytuacji. A przecież naprawdę nadal reklamuje zakazane przez siebie produkty chociaż nie bezpośrednio. Niestety skutkiem tego jest zwiększony chaos informacyjny na rynku internetowych chwilówek mogący mieć negatywny wpływ na konsumenta a firmy pożyczkowe i tak będą musiały to sobie "odbić". Jak widać nie jest to proste zadanie i przypomina trochę słynną walkę z dopalaczami. Czy możemy w takim razie oczekiwać całkowitego zakazu reklamy pożyczek w adwords?

 

Zadaj pytanie lub podyskutuj na ten temat ...























 

Objaśnienia:

0 procent 0% - pierwsza pożyczka za darmo
na określony czas

teraz online Teraz online - godziny
pracy/wypłat

W dni świąteczne (ustawowo wolne od pracy), dostępność firm pożyczkowych może się różnić.

Spis ofert posortowany według kosztów
standardowej pożyczki