Najpopularniejsze artykuły

    Pożyczki pozabankowe dla zadłużonych

    2017-08-17,

    Pożyczki pozabankowe dla zadłużonych czyli ostatnia deska ratunku dla osób ze złą historią kredytową W sytuacji kiedy bank zamyka kurek i nie chce z nami rozmawiać, najczęściej szukamy...

    Spłata pożyczki której nie brałeś

    2016-02-01,

    Spłata pożyczki której nie brałeś Uwaga na oszustów wyłudzających dane osobowe celem zaciągnięcia pożyczki na naszą szkodę. To może być mocno stresujące, ale nie należy wpadać w panikę,...

    Trwały nośnik w pożyczkach online

    2017-08-30,

    Trwały nośnik w pożyczkach online jak rozwiązać problem umów zawieranych na odległość Ważnym elementem na który należy zwrócić uwagę jest nośnik informacji. Dystrybucja pożyczek poprzez sieć...

    Szybkie przelewy BlueCash

    2017-09-15,

    Szybkie przelewy BlueCash jak obejść ograniczenia systemu Elixir BlueCash jest systemem należącym do firmy Blue Media S.A. z Sopotu, która jest krajową instytucją płatniczą nadzorowaną...

    Nowe regulacje MPKK

    2016-12-21,

    Nowe ograniczenia dotyczące MPKK Czy nowa "ustawa antylichwiarska" spowoduje, że pożyczki pozabankowe znikną z Polski? Nie tak dawno bo w marcu 2016 roku weszły w życie obowiązujące...

    Czy spłacasz pożyczki w terminie?

    2015-12-07,

    Spłata pożyczki w terminie regulowanie zobowiązań a koszty pożyczki Od 8 czerwca 2014 do 6 grudnia 2015 oddano 8920 głosów w naszej sondzie. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy...

    Pożyczki w Google Adwords

    2016-10-13,

    Pożyczki w Google Adwords zakaz reklamy chwilówek Głośnym echem obiegła społeczność internetową informacja o wprowadzeniu zakazu reklamy produktów finansowych z okresem spłaty krótszym niż 61...

 
 


Średnia ocena pożyczek:

3.36
Liczba wszystkich ocen:
3897
 2016-10-13

Pożyczki w Google Adwords

zakaz reklamy chwilówek

Głośnym echem obiegła społeczność internetową informacja o wprowadzeniu zakazu reklamy produktów finansowych z okresem spłaty krótszym niż 61 dni. Oczywiście najbardziej uderzyło to w segment chwilówek udzielanych przez internet. Tego typu produkty bardzo często można było

spotkać w reklamach dostarczanych przez koncern Google. Zakaz ma spowodować mniejsze zadłużanie się pośród internautów oraz polepszenie etycznego wizerunku samej firmy.

Nad słusznością tej decyzji nie będziemy polemizować. Bardziej naszym celem jest "czytelność" informacji umieszczonych na stronach pożyczkowych, a nie dyskusja czy pożyczka ratalna stanowi mniejsze zagrożenie niż chwilówka udzielona na 60 lub 61 dni. Tak na marginesie uważamy za największe ryzyko kredyt hipoteczny mimo, że ma niższe RRSO :-). Chcielibyśmy natomiast ukazać słabość (lepszych i tak pewnie nie ma) automatycznych weryfikacji i algorytmów stosowanych przez Google w segmencie pożyczek internetowych. Niestety nadal rodzi to szereg patologii w wynikach wyszukiwania. O ile Google dosyć szybko poradziło sobie w Adwords z reklamą, która kierowała do konkurencyjnej wyszukiwarki Bing produkty finansowe z okresem spłaty krótszym niż wspomniane 61 dni, to już trudniej wyłapać poniższy proceder.

Wpisując chwilówki, możemy otrzymać reklamę strony Fairpozyczka, która wygląda tak:

  • chwilowki-w-adwords

Strona jest łudząco podobna do znanej chwilówki. Spreparowana została jednak w ten sposób, że produkt finansowy jest oferowany na okres dłuższy niż 60 dni w celu zmylenia algorytmów Google.

  • chwilowki-w-adwords2

Jednak kliknięcie w formularz informacyjny nie pozostawia złudzeń.

  • chwilowki-w-adwords3

Lub reklamę "jakościowej" strony zestawienia chwilówek, które na pewno wymagają szybszej spłaty niż ograniczenie narzucone przez Google Adwords.

  • chwilowki-w-adwords4

Jak widzimy dobry czynnik ludzki nadal jest niezastąpiony. Google życzymy szybkiej poprawy algorytmu lub wymiany czynnika ludzkiego, poszukującym pożyczek jeszcze większej czujności, a wszystkim innym zdrowego rozsądku :-)

Niestety kolejne firmy decydują się na taki krok. Tym razem bardzo znana marka, która wprowadziła specjalną ofertę tylko na potrzeby reklamy google, nie oferując standardowo takiego produktu. Koncern opiera się tylko na informacjach bezpośrednio ze strony docelowej nie dokonując kompleksowo analizy sytuacji. A przecież naprawdę nadal reklamuje zakazane przez siebie produkty chociaż nie bezpośrednio. Niestety skutkiem tego jest zwiększony chaos informacyjny na rynku internetowych chwilówek mogący mieć negatywny wpływ na konsumenta a firmy pożyczkowe i tak będą musiały to sobie "odbić". Jak widać nie jest to proste zadanie i przypomina trochę słynną walkę z dopalaczami. Czy możemy w takim razie oczekiwać całkowitego zakazu reklamy pożyczek w adwords?

 

Zadaj pytanie lub podyskutuj na ten temat ...